lauantai 17. tammikuuta 2015

Pienin askelin eteenpäin

Tänään taas puuhastelua, nyt ollaan siinä vaiheessa että edistys näkyy vain pikkukikkareissa.

Ensin rykäisin puolan paikoilleen. Värisävy ei oikein miellytä silmää mutta katsoo onko asialle mitään tehtävissä... Tulpanjohdot tulee sit aika lyhyiks.
Mitenhän ton sais värjättyä...
Öljylinjoja pitäis kans alkaa suunitella ja rakennella. Öljysuodatinhan sijaitsee enskan sisällä ja siijen jalkaan tarvittiin sopivat kulmaliittimet. Nykyisin niitä saa oikein söpöjä.
Tohon se suokkari ruuvataan

Kulmapalat paikoillaan

Letkujen natsat kohdallaan

Tolta se näyttää ylhäältäpäin
Öljytankki sit vaatiikin vielä vähän työstöä. Koneelle lähtevän letkun liitoshan piti siirtää takaseinästä pohjalle että edes jotenkin sais toimivan systeemin. Hot Bikesta löysin suoraan niihin paluuletkun paikkoihin sopivat mutkat. Paitsi että ei ne oikein sovikaan. Rumat ku fan ja törröttää niin pitkälle että toinen ei mahdu edes paikoilleen kun takapytty tulee tielle ja toinen osuu oikeeseen polveen...
Hyi!
Tolle pitää tehdä jotain ja varmaan mä ens viikolla hitsailen noi suoraan tohon tankin kylkeen.

Sitten poikkesinkin pajalla jatkamassa tankin tekoa. Sehän siis on hitsailtu kasaan mutta palathan elää ja pinta tarvitsi hieman "jälkikäsittelyä" ennenkuin päästään värjäyshommiin.

Fluxi pintaan ja reippaalla kädellä koritinaa. Passeli hionta perään ja alkoi kannu näyttää jo suurinpiirtein tasaiselta.
Tinattu
Seuraavaks sitten pakkelia pahimpiin paikkoihin. Parikin kerrosta taitaa joutua vetämään ja hionnat aina väliin. Kyllä siitä vielä tankki tulee...
Eka kerros pakkelia vedetty
Takaisin tallille askartelemaan. Jussilta löytyi passeli käikäle johon saa virtalukon kiinni vaihdelaatikon kiksipäätyyn. Varsinainen lukko tulee varmaan ens viikolla mutta toi vanha eitoimiva saa mallata sillä aikaa. Niin, tää on siis ihan virallinen Shovelin kikkare. Sellainenkin siis löytyy nyt pyörästä.
Nyt on bling blingiä että häikäisee...

Seuraavaksi etujarrusysteemin kimppuun. Ihan ei saanut vielä kasaan kun pitäis sopivalla kierretapilla hieman käsitellä jakotukkia josta paine lähtee molemmille levyille. Tarttis varmaan hankkia sellainen enempi harvinainen kierretappi. Niin, ja toinen jarruletku tulee maahan vasta ens viikon lopulla joten mikäs kiire tässä.

Muuten se olis kyl jo sillai valmis nesteyutykseen. Kahvapää toimii hyvin ja kaikki rojut mahtuu söpösti tankin tunneliin.
Näyttää tekniseltä
Silleen, mitähän seuraavaks?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti