maanantai 12. tammikuuta 2015

Kytkimen salat alkaa selvitä!

Aktiivista kuukkelointia viikonloppuna ja valo alkaa paistaa risukasaan kytkinhässäkän kanssa. Montaa foorumia lueskelin kunnes löysin yhden videoklipin juutuupista ja se selvitti kaiken!
Eli hässäkkä toimii niin, että kantapäällä vapautetaan ja sit kun halutaan veto päälle niin varvaksilla poljetaan keinusysteemi kynnyksen yli jolloin se jousen avustuksella jää lukkoon ja veto on reippaasti päällä! Oikein simppeliä ja yksinkertaista!

Ainoo vaan että sillä keinuhärdelillä ei ollut tilaa liikkua riittävästi kun enskabeltti tunkeutuu varsin lähelle sitä. Ja kai siinä kantapääkin vois ottaa osumaa jos koko ajan kun kytkintä käyttää olis puntti tai tennarinnauhat enskabeltin välissä.

Eli siirtosarjan siirtosarjaa askartelemaan... Alkuun tein vaan ihan karun kikkareen 7 mm lattakamastya ja kunhan se saadaan sovitettua ja mitoitettua oikein ja kohdalleen se varmaan tarttee vähän viimeistellä kauniimmaks... Ei siihen liikaa tilaa jää vieläkään mutta nyt se toimiii ja mahtuu toimimaan niinku sen pitääkin.
Nyt se niinku irrottaa ja saa hämmentää keppiä

Nyt olis niinku veto päällä ja mennään kovaa!
Sit piti laittaa ihan vaan terapian vuoks koneen yläkiinnike paikoilleen että voi sanoo että vehje edistyy. Tohon kikkareeseen tulee sit puola kiinni että on lyhyet tulpanjohdot...
Runko siis tulee samaan väriin ton kanssa...
Ja kun oli kauhee meininki päällä nii vetelin sit kaasulle ja etujarrulle vaijetit saman tien! Tulee muuten siisti ja yksinkertainen tosta stongasta. Ei oo turhia vipstaakeja ei. Pelkät kumitupit sit loppuviimeeks.
Ylempänä jarru ja alempana kaasu...
Jarrun toimintaa selventää ehkä seuraava video:


Ja sit piti ihan vähän fiilistellä! Kiitos Sampsa kuvista ja apukäsistä ;)
Pistäähän se hymyilyttämään

Eikä keppi vatkaa jalkaa kun on kontrollit kohdallaan!
Näillä mennään, olisko huomenna lisää...

2 kommenttia: