sunnuntai 3. toukokuuta 2015

Sähköjä ja muuta pientä

Tänään sit totesin että ei mulla vaan tänä keväänä riitä aika tehdä pohjia tankkiin paremmin, joten mennään nyt eka kesä tällaisella ja maalataan ens talvena peltiosat ihan uusiks ja ehommiks. Eli menin tallille tekemään ne sähköt loppuun...

Siinä olikin ihan kiva rubikinkuutio, miten saadaan ne suurinpiirtein siisteiks ja ihan toimiviks kans. Onneks tossa on aika helppo kattaus: piuha akulle laturilta, sulakkeen kautta virtalukolle josta sit piuhat takavalolle ja ajovalolle sekä kytkimen kautta jarruvalolle ja yks puolalle. Montako saitte? Ai niin, sytkämodulista sit vielä kaks narua puolalle. Mun laskujen mukaan about 9 kaikkiaan. Kopteri on iloinen asia. Tallikaveri just valitti että vaimonsa pyörässä menee pelkästään mittarille enemmän piuhoja ku mulla koko pyörässä...
Tossa ne ny olis ölppätankin sisällä kaikki
Laitoin ton takafillarin ja putketkin paikoilleen. Valitan huonoa kuvalaatua...
Kyl toi spinneri teki hyvää alkonäölle

Mä tykkään noiden putkien sävystä
Sit piti hoitaa etujarrun vaijerisysteemi kuntoon, mutta eihän ne uudet vaijerit vanhaan vaippaan mahtuneet. Bilteman kautta ja fillarin jarruvaijerisetti kehiin. Muuten hyvä mutta kolme senttii liian lyhyt, tarttee varmaan huomenna koittaa uusiks pitemmällä systeemillä. Siinä temmeltäessä tuli huomattua että puolan kiinnikkeen olin liimannu vähä ohuella Kempin liimalla joten pajan kautta antamaan lisää kemppiliimaa palikalle ja uutta pulveriväriä pintaan. Ettei olis liian helppoo ja nopeeta tää rakentelu...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti