keskiviikko 6. toukokuuta 2015

Melkein ranteet auki mutta orgastiseen fiilikseen se päättyi!

Aamulla tallille ja ensitöikseen ne ketjut paikoilleen. Poistin kaks lenkkiä ja niittasin yhden kiinni ja siinähän se oli! Ei juuri edes tarvinnut ketjuja säätää kun oli het hyvä. Jarruletkut taakse vedin vähän parempaan paikkaan ettei vaan osu kikkareisiin ajossa.
Nyt on hyvä!
Seuraavaksi aloin sitten ajoittamaan sytkää kohdilleen ja silloin meinas ranteet aueta. Kaikki on ihan oikein ja kohdallaan, jopa uusi työkalu haettu että saa pyöritellä konetta kampiakselin päästä mutta kipinää vaan ei tuu! Kokeilin toisella puolalla ja johtopäätös: sytytysmoduli rikki. Ei oikein olis varaa mutta pakko poiketa Hot Bikessa...

Manne siellä sit rahaa vastaan tarjosi uutta vastaavaa palikkaa ja muistutti että "white power on tässä kohtaa kohdallaan". Kyselin että miten niin ja vastaus kuului että jos virran kytkee sinisen piuhan napaan palikka palaa saman tien! Edellisessä oli juuri näin käynyt kun ei varsinaisia asennusohjeita ollut.

Katkerana tallille, vanhan kaluston purku pois ja uuden tinaus ja asennus ja kas kipinä ilmestyi! Palkitsin itseni oluella ja asensin tankinkin paikoilleen. Tässä vaiheessa sit huomasin että ölppätankin alin liitos pitää tiivistää, hieman tippasee. No, öljyt vaihtuu pari kertaa sisäänajon aikana joten onhan tohon tilaisuus...
Alkais oleen aika valmiin oloinen
Otinpa sit kamppeen pois nostopöydältä ja totesin, että varmaan tarttee jostain siihen jarrut keksiä. Ei noi vielä kauheesti pidä. Mutta muuten on stuukki kohdallaan...
On se vaan siro, söpö ja ihana!
Teemu taapersi tallille momenttiavaimen kanssa ja sanoi että paa bensaa tankkiin ja tulille niin saadaan kone lämpimäks ja jälkikiristys moottorin osille tehtyä. No olihan se sit vissiin pakko... Vähän tarvitsi vielä kaasaria ja sytytyksen ajoitusta hiplaa, mutta kun ne oli saatu kohdalleen niin touhutippa tirahti housuun! Käytännössä laakin peli joten Sampsa meinas missata tärkeän hetken kameran kanssa...


 Parempilaatisen Youtubessa: https://youtu.be/GzNZRbzniSo

Sit vähän jäähdyteltiin konetta että kehtas koskee ja suoritettiin jälkikiristys, tai siis Tuusulan Choppersyndikaatin ylipääkoeistaja hienon digitaalisen momenttiavaimensa kanssa sanoi jokusen kerran "piip - naks" ja sit se oli siinä
Tarkkaa duunii


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti