keskiviikko 4. helmikuuta 2015

Ohjauksen rajoitin viilattu

Tänään sit ilta valuikin rattoisasti irroitellessa rajoitinkäikäleitä. Hioen niitä. Kiinnitellen rajoitinkäikäleitä ja sit sama juttu uudelleen noin 30 kertaa...

Tollen ohjauksen rajoitus on toteutettu veikeellä tavalla. Ylemmässä T-kappaleessa on irroitettavat kikkareet jotka on tarkoitus hioa tai koneistaa niin, että runkoon kiinnitetty palikka jää niiden väliin ja sillä saadaan aikaan  ohjauksen rajoitus.
Vähä huano kuva mutta selventää?
Niitä siinä illan hioskelin ja aina välillä sovittelin paikoilleen ja koitin että kääntyykö se ohjaus riittävästi. Menee se ilta näinkin

Ohjauslukon sovitin kanssa paikoilleen, Kun se tappi sille oli kuitenkin jo siihen lainlaatijoiden vaatimuksesta hitsattu. Ni! Olihan siinäkin oma jumppansa.

Siinä samalla mietin että mitenhän toi mahtaa kestää toi rajoitinsysteemi. Kun pyörä on tuella lepää noin 1,5 mm X 1,5 mm billetalumiinikäikäleen varassa 250 kiloinen moottoripyörä ja lisäks 80 kilonen hippi hyppii käynnistyspolkimen päällä tunteella.

Saattaa olla että käyn koneistuttamassa Apella vähän tukevammat palikat. Kuvat on huonoja mutta katsokaa itse...
Oikeesti toi on pieni!

Nyt ois kääntö kohdallaan
Eiköhän sitä taas huomenna jotain keksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti