tiistai 14. tammikuuta 2014

Pajalla pöllyää

Viikonloppuna piti poiketa pajalla vauhdilla puhaltamassa sylinterit että ne saadaan maalattua ja eteenpäin projektia.

Alapajan iso kompura vaan sanoi hetkellisestí poks. Lainasin Alppilan tallin pikkukompuraa mutta samalla selvisi miksi sillä ei meinaa oikein renkaitakaan saada täytettyä. Ei tuotto riitä!

Niinpä jumppavaihde kehiin ja kannettiin Eevan kanssa pienempi puhalluskoppi yläkertaan missä on toimiva riittävä kompura. Ja valmista alkoi syntyä!
Sitä niinku tarkasti puhallellaan

Kakkimapaska ja vanha maali poistuu!
Nyt on sitten pytyt jo hoonallavana ja koneen muut kikkareet kansia lukuunottamatta alkaa olemaan valmiina niputukseen.

Tänään töiden jälkeen oli vihdoin aikaa paneutua etupään kasaukseen. Ensimmäinen varsinainen ongelma oli liian lyhyt laakereiden välinen putki joilla päittäisvälys shimmataan kohdalleen. Poikkesin puodissa kysymässä pitempää mutta kun vastattiin että eioo niin pakko askarrella itse passelista putkesta jatkos alkuperäiseen...
Eihän se siro ole mutta toimii
Ja etupäätä kasaamaan. Tollen akseli on aika veikeä ja muuten mitoitukseltaan aika napakka. Oli ihan hilkulla ettei joutunut kasaamaan "American Chopper" tyylillä isompaa massavasaraa käyttäen...

Välykset kun oli saatu kohdalleen niin eikun PM:n jarrukilkkeitä paikalleen asentamaan. On ne vaan niin koreita!
Tarttee varmaan vielä noi telarit kiillottaa

Kauniita ja kiiltäviä osia
Sitten etufillaria paikalleen sovittamaan. Huomenna tarttee parin millin spacerit hakea että jarrulevyt osuu kohdalleen puristajiin. Sit se etupää oliskin mummorautaa lukuunottamatta aika siinä.
Siinä lepää, kaunis Tollen valmiste

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti