torstai 26. syyskuuta 2013

Pitkästä aikaa taas hommissa. Tosin nää on jo tehty aikaisemmin...

Edellisen session jälkeen jatkoin purkamista, mutta kun oli toi aika melkoisen kortilla ei kaikkea tullut heti kirjoiteltua muistiin.

Aski irtosi ensin, melkoisen helposti itseasiassa, kytkimen kanssa oli vähän enemmän jumppaa. Unohdin nääs että siellä on jokusen verran neulalaakereita ulkokehällä. On ne siellä taas, ja ihan hyvin puhdistettuna kun poikkesivat lattian kautta. Kaikki löytyi...
Siinä se vaihteisto köllöttää lattialla odottamassa runsasta puhdistusta ja purkukasausprojektia

Kytkin ja muuta sälää. Kytkin tässä vaiheessa about nipussa jo tilapäisesti...


Koneen irroitus raamista oli aika eksoottinen homma. Taaemman pytyn vasemmanpuoleiset venttiilikopan pultit piti irroittaa että sai sen ruhtinaallisen 1,5 mm tilaa pultinkantojen ja rungon väliin. On varsin rapsakka nostella tollanen 65 kg painava malmimöhkäle ahtaasta välistä ulos ihan liuuttamalla. Selkä huutaa hoosiannaa!

Siinä se möhkäle köllöttää
Aika orvon näköinen toi runko tolleen yksisseen. Pieneen se pyörä menee...


Pari päivää jaksoin sitten katsella sitä mötikkää tallin lattialla ja sitten oli pakko ottaa pilli kauniiseen käteen ja alkaa harjoittelemaan hitsausta. Tein huolto/purkupukin koneelle. Eihän se kaunis ole ja ei ne saumatkaan varmaan ammattilaisen silmiin kovin kauniilta näytä mutta hei, itse tein!
Olisko ollu kolmas versio kun onnistui ihan mitoiltaankin

Sitten luulin jo olevani voiton puolella. Pyörät Hemulille uunituoreiden pinnojen ja uusien vannekehien kanssa pinnattaviksi ja rihdattaviksi. Ajatus oli, että kun ne tulee niin tuoreet kumit päälle ja runko laikkaukseen.
Etuvanne, 16 tuumainen 3,5 levee vaihtuu 21 tuumaiseen 1,75 leveään

Onhan tossa eroa...

Takavanne vaihtuu 16 tuumaisesta 3,5 leveästä 15 tuumaiseen 5,5 leveään

Reunaan pinnattava että saadaan veto kohdalleen ilman turhia välipalikoita
Mähän luulin että ens viikolla laikataan, mutta väärässä olin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti